TRANSLATE THIS PAGE

sâmbătă, 30 ianuarie 2010

Azi fumez sau...NU !

Nu prea pot sa ii inteleg pe cei ce fumeaza, tigari ma refer. Stiu ca ating unora dintre voi o coarda sensibila, insa sunt taur, iar cand ceva ma macina izbucnesc.
Peste tot vedem baieti, mai nou fete, dar si oameni destul de maturi incat sa constientizeze efectele distrugatoare ale acestui viciu, care fie din nevoia de a fi cool fie din neputinta renuntarii ajung sa predomine din ce in ce mai mult fata de cei ce nu fumeaza si care sunt cat de cat sanatosi, cel putin din aceasta privinta.
S-au facut destule studii referitoare la acest factor nociv asupra omului dar si asupra mediului indeosebi, insa fumatorii ori nu vor a lua in seama semnalele de alarma trase de catre institutiile de sanatate/ministere ori nu pot.
Iata un ad de pe YT care cred ca spune multe...

In urma cu cateva luni, un unchi foarte apropiat mie, a decedat de pe urma efectului nociv al nicotinei, el fumand de tanar, iar acum cand o ducea si el mai bine muncind in strainatate, a avut parte de aceasta boala cumplita care i-a afectat plamanii, si anume CANCER PULMONAR. Avea ca hobby arta fotografiei, si nu cea digitala, care este foarte usoara in ziua de azi, ci cea pe filme, clisee, hartii si culori, eventual substante. El ne privea prin obiectiv de fiecare data cand eram fericiti si ne simteam bine spunandu-ne "Uite pasarica!", pentru a ne face atenti ca urmeaza sa declanseze obturatorul. O fotografie, un om, o poveste!
 Poate ca unii dintre voi ma vor crede sau nu, insa in cca. o luna de zile cat a stat acasa cu familia si intreg neamul, ori de cate ori mergeam sa il vedem, sa aflam de starea lui de "insanatosire", fiindca aveam oarece speranta fiecare in noi, se vedea ca nu mai putea desi el era mai ambitios "pe zi ce trece". Daca va spun ca practic se taraia cu aparatul de produs oxigen prin apartament, fie sa mearga la toaleta, fie sa manance, poate ca nu va vine a crede...
Asa ca va las pe voi, FUMATORII sa analizati si sa judecati daca va este bine sau daca va sta bine cu TIGAREA in gura...
Pentru cinefili, exista si un film intitulat "Thank you for smoking (2005)" care arata scopul acestui viciu, precum si aceasta "industrie".
P.S.: nu ma judecati gresit, insa pur si simplu detest si nu mai suport faptul ca la munca trebuie sa stau 24 h cu colegii mei fumatori, trebuind sa ies afara ca sa pot respira! Titi stie ;)

4 comentarii:

  1. Eu m am lasat ... dupa ... trebuie sa mi amintesc cati ani am tras in mine ... cred ca s au facut 14 ani de fumat pana sa ma opresc.
    Cu credinta si tarie, un nu hotarat si? N am pierdut nimic, doar am castigat multe, am castigat niste bani in buzunar, am castigat poate mai multe clipe de a trai si cel mai important dintre toate asa am primit voia de a ma impartasi.
    Si cum se spunea intr un film "Ultimele dorinte-The bucket list" citatul care te face sa gandesti mai profund decat ai facut o vreodata - Traim si Murim...Iar rotile la autobuz se rotesc si se rotesc...
    - Si daca nu ai dreptate ?
    - Mi-ar placea sa Gresesc... Daca nu am dreptate atunci sunt castigator !
    - Nu sunt asa sigur ca functioneaza in felul asta...
    - Uau, doar nu vrei sa spui ca tu stii ceva ce eu nu stiu ?
    - Eu doar am Credinta !"
    Sa crezi in ceva ce nu vezi, sa crezi in ceva ce doar simti, aceasta reprezinta dragostea, iubirea si implicit credinta.
    Si revenind la tigare..se spune ca este o placere va spune un fost fumator NICI MACAR ATAT NU ESTE este doar o iluzie care dura in cel mai bun caz 5 minute dar de obicei sub 3. Pot sa va vobesc minute si ore intregi daca ai ochi deschide i si priveste ceea ce trebuie, daca ai ratiune foloseste o gandindu te la ce ti este si ce ti face bine si nu in ultimul rand daca nu ai credinta CAUT O.
    acelasi anonim - alexadvert

    RăspundețiȘtergere
  2. alex, ai comentat mai mult decat am scris eu in articol :)) oricum sper sa se inteleaga mesajul ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Zilnic ma aflu in preajma unui fumator. Si,din curiozitate, am incercat si yo sa fumez o singura data, in drum spre disco cu fratele meu. Sincer, nu pot spune ca a fost groaznic dar... nici nu am priceput si nu-i voi pricepe pe cei care fumeaza zilnic pachete intregi. A fost doar fum si... nimic altceva!

    RăspundețiȘtergere
  4. stii cum este cu fumatul? daca ala fumeaza de ce sa nu fumez si eu? ca doar e cool, nu?! asta e sunt un prost fiindca stiu ca nu imi face bine, dar na, tre sa fiu la moda :) Totusi, nu degeaba sunt pusi scheleti pe pachete de tigari....ia mai ganditi-va si uitati-va la filmul mai sus mentionat in articol!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...