TRANSLATE THIS PAGE

luni, 15 februarie 2010

Service-urile, cel mai mare cosmar al automobilului

Cu siguranta orice sofer a trecut macar o data printr-un service auto si sa constate cu stupoare ca "mecanicii" de acolo sunt depasiti de situatie, ca sa nu ii numesc incapabili. Dar ce se intampla cand dai numai de astfel de "service-uri", fie ele la colt de strada, insa mai grav este atunci cand acel service se pretinde a fi unul "de firma".

Dupa cum foarte bine stiti o buna parte dintre voi, in cei 5 ani de zile de cand am masina am trecut prin multe probleme si bineinteles prin multe "service-uri", fiindca la inceput pana sa iti cunosti oarecum masina esti nevoit sa  o "duci" la ei, bazandu-te ca ei au pricepere, experienta si cunostiintele necesare rezolvarii problemei. Insa de cele mai multe ori acest lucru este foarte departe de adevar. In cele mai multe serviceuri de la noi din tara, nu numai din oras, mecanicii sunt de fapt ucenici sau invatacei care fac ceea ce li se recomanda de catre inginerul de service sau acolo unde nu exista acesta, de catre seful de service, rezultatul fiind unul catastrofal. Nu de putine ori se intampla ca o masina sa iasa dintr-un service in stadiu mai prost decat cand a intrat.
Si cine plateste pentru toate acestea? Raspunsul este unul foarte simplu: sarmanul posesor de autoturism, care are rate in banca si traieste de pe urma salariului dat cu intarziere de catre angajator.
Desigur, daca nu esti multumit de "reparatie", se poate contesta acest lucru la O.P.C., insa numai pe baza actelor.
Exista insa si partea buna a lucrurilor, si anume mecanici individuali care intradevar stiu meserie, insa cu un pret pe masura.
Spre exemplu, m-am ivit astazi de o problema foarte grava si care multora li se pare banala: diagnosticarea defectuoasa a problemei. Practic fie prin eliminare si observare, fie prin diagnoza computerizata. Si daca toate masinile din 1996 pana azi dispun de conector OBD2 sau CAN atunci treaba ar trebui teoretic sa decurga usor. Insa lucrurile nu stau chiar asa. Exact ca la doctor, cand bolnavul ajunge in stare de urgenta i se fac testele si i se da diagnostic, asa si la masini ar trebui sa fie. Insa asa cum si doctorii se pot insela, asa se pot insela si mecanicii. Si nu din cauza tehnicii sau aparaturii din dotare, acest lucru fiind minor in ziua de azi, ci mai degraba neaprofundarii teoriei si punerii ei in practica; astfel incat mergand la serviceuri diferite vei avea diagnosticuri diferite, desi principiul de functionare este acelasi.
Unul din putinele service-uri care au scule si oameni capabili mi s-a parut a fi AutoHausTudor aka. Bosch Service, de pe varianta Ovidiu. Si argumente sa afirm asta am destule.

Sper ca ati inteles ideea, iar cei ce au de impartasit astfel de "experimente" sunt bineveniti sa comenteze.
P.S.: Daca careva nu e de acord cu ceea ce am scris sau am lezat, sa ma contacteze, desi sunt absolut sigur ca am dreptate!

3 comentarii:

  1. In cea mai mare parte ai dreptate, sunt putini cei care au cu adevarat experienta in domeniul mecanic, ca sa nu mai discutam despre domeniul electric si evident electronic al unui autoturism. Eu ma bucur de o masina cu destul de multe echipamente electronice si cu multi senzori la fel ca si tine insa am avut placuta surpriza ca la schimbarea motoarelor de pe o masina pe cealalta sa se faca in cel mai rapid, ieftin, profesional mod intr un service tip garaj dar cu un mecanic cu o experienta de invidiat, din pacate nu era la zi cu tehnologia insa lucrurile de mecanica ti le servea fara nicio ezitare ... lucru care l intalnesti mai rar. Este foarte adevarat ca tehnologia noua si aici ma refer la multitudinea de senzori si echipamente electronice evolueaza si trebuie sa ai puterea de a i tine pasul si este cam dificil fara un computer de diagnosticare profesional care este foarte scump si care nu l are decat un sigur service in toata Constanta, un lucru foarte grav atata timp cat uneori nici service urile atutorizate nu ti dau cea mai buna rezolvare a unei probleme. Si incet incet ajungem din proprietari, mecanici si electronisti auto, si ne mai intrebam de ce? Din motive lesne de inteles pe care le reiau ... lipsa de experienta ( multi tineri ce fac practica pe masina si banii tai ), lipsa de interes ( las ca daca i fac nitel de aici, nitel de dincolo, mai vine peste putin timp ), lipsta de profesionalism ( masina sta cate 2 3 4 zile si nu se rezolva nimic ) si ajungi sa citesti carti, sa citesti forum uri din tara si din strainatate, sa descarci cataloage si scheme de rezolvare si schimbare de piese pentru a te cultiva si a ajunge doxa si in aceste domenii in care altii doar se scalda.
    Acum ceva timp imi doream si inca mi a ramas in minte ideea de a mi deschide un service tip garaj de cartier in care sa rezolv problemele mele si ale altor oameni ce s au saturat sa mai piarda timp si bani pe la alte service uri .. caci imi dau seama ca cu putina omenie si putine articole cu titlu informativ ajungi sa ti rezolvi problemele masinii si evident cu o atentie si o bere :) si un amic care ti l ai castigat ... Pana una alta doar vise si cerul liber imi este inca garajul in care mi schimb pompa de servo cand mi se rupe un surub, in care imi schimb caloriferul de caldura , adica imi dau tot bordul jos, si lista poate continua.. apropos in Constanta stiu si o rampa pe care poti sa o folosesti moca :) nevoia te invata caci doar ce am montat pe un Golf 4 scutul sambata trecuta ...
    Acelasi alexadv ... un anonim

    RăspundețiȘtergere
  2. poate ne asociem sa facem un service :)

    RăspundețiȘtergere
  3. dar nu sub cerul liber .. de fapt ar merge ca vine vara :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...