TRANSLATE THIS PAGE

luni, 5 iulie 2010

Cum am reparat motorul mai bine ca in service

ARTICOLUL urmator este pentru a va creea o idee despre cum sta treaba cu service-urile din Romania precum si despre o problema des intalnita : indiferenta si jecmaneala de care dau unii dovada.
Pozele imi apartin si le puteti vizualiza/salva la rezolutie mare facand click pe ele.
Am ajuns la remedierea de unul singur a motorului deoarece cei din service nu si-au facut treaba cum trebuie astfel ca dupa 3000 km a inceput sa imi faca presiune mare in instalatia de racire incat imi refula pe la supapa capacului vasului de expansiune, ba chiar imi spargea si furtunurile de retur.
Se pare ca de vina ar fi chiulasa, aceasta prezentand adancituri intre peretii cilindrilor incat compresia ajunge in sistemul de racire, dar si din cauza ca prezoanele NU au fost innlocuite la prima desfacere a motorului. Alte manifestari ar fi pornirea greoaie la cald (datorita intrarii apei in cilindrii), suieratul in cabina atunci cand accelerez datorita acumularii presiunii in instalatie, lipsa evidenta a apei din vasul de expansiune, lipsa demarajului, s.a.
Dupa indelungi discutii cu diversi mecanici de prin diverse service-uri din oras, am ajuns la concluzia ca mai bine ar fi sa refac motorul singur decat sa dau 500 lei altuia ca sa mi-l strice pe banii mei. Am parcat-o in garajul personal si cu schitele in fata m-am apucat impreuna cu un bun prieten!
Am inceput sa desfac :
- fiecare furtun de apa, conducte de alimentare, conductele instalatiei de aer conditionat, decuplez fiecare conector electric (solenoizi vacuum, senzori, fise bujii, s.a.);
- am demontat chiulasa : am dezechipat chiulasa : axa cu came, culbutori (compensatori hidraulici), injectoare;
- am curatat foarte bine chiulasa cu detartrant pentru a inlatura calcarul lasat de apa in orificiile corespunzatoare;
- am trimis chiulasa la rectificat la atelierul I.T.C.-ului, unde au luat din ea cu piatra, rezultand o suprafata plana perfecta precum oglinda;
- am curatat ramasitele de garnitura de pe suprafata de contact dintre bloc si chiulasa cu lama de cutter (dupa ce in prealabil am drenat toata apa din blocul motor - exista un buson de golire intre pompa de injectie si carcasa filtrului de ulei);

- am desfacut pe rampa capacul distributiei deoarece garnitura dintre capac si bloc era deteriorata, iar cei din service au manjit cu silicon in dreptul pompei de apa in loc sa imi spuna ca trebuie schimbata;
...observati garnitura capacului de sus, precum si cea de jos de la carter...insertiile de cauciuc care lipsesc

 ...iata si cum arata cu noua garnitura
- totodata am desfacut si carterul, din acelasi motiv (garnitura era deteriorata); garnitura baii de ulei era in stare buna a.i. nu a necesitat schimbarea sa; aici am fost nevoit sa dau jos lanturile pentru a schimba garnitura, precum si punerea din nou la punct a pompei de injectie;
 Mentionez ca toate capace (distributie, carter si baie) le-am dat cu un strat subtire de silicon rosu marca Elring, pentru a etansa perfect suprafetele, conform TIS.
- cand a venit chiulasa rectificata, am pus cu atentie garnitura de chiulasa marca Victor Reinz (cota 2 de reparatie dupa TIS sau cota 1 dupa Reinz), fixat chiulasa cu prezoane NOI originale (le-am gasit la 27 lei bucata fiindca erau pe stocul celor de la reprezentanta) si stransa cu cheie dinamometrica exact cum era prescris in TIS si pe nota garniturii (cuplu de 28 NM, 65 G x 4 etape si 15 G).

 Totodata am verificat si inlocuit o sina intinzatoare a lantului simplex dintre pompa de injectie si axa cu came.

Probleme intampinate au fost la demontarea capacului de la distributie deoarece in partea de jos tinea carterul, a.i. am fost nevoit sa improvizez in locul macaralei de ridicare a motorului prin punerea unei scanduri foarte groasa pentru a traversa rampa in dreptul suportului de la compresorul de a.c. si a baga un cric pentru a ridica ansamblul motor-cutie dupa ce in prealabil am slabit piulitele suportilor motorului (doua la numar).
De asemenea am fost nevoit sa schimb prezoanele chiulasei deoarece cele anterioare nu au fost inlocuite iar dupa prima strangere am constatat ca doua din 10 se alungise, practic miscandu-se la strangere (in etapa a doua).

Am avut parte si de surprize, in sensul ca in baia de ulei am gasit tocul sinei intinzatoare a lantului duplex ce face legatura intre arborele cotit si pompa de injectie, acesta se pare ca nu a fost "observat" la reparatia anterioara din service si a fost trecut cu vederea. Tot aici am mai gasit si percutorul intinzatorului aceluias lant, la fel, trecut fiind cu vederea de "mecanici". La o privire mai atenta in schitele TIS-ului am observat modul de actionare si am procedat la cuplarea acestuia corespunzator, prin introducerea in cartusul sau - impins de surub prin resort.
Costurile pieselor :
- rectificare chiulasa - 100 lei
- demontare/remontare in atelier a supapelor - 80 lei + 40 lei semeringuri
- prezoane chiulasa - 27 lei/bucata x 10 = 270 lei GM
- garnitura chiulasa - 215 lei Victor Reinz
- garnitura capac distributie - 150 lei GM
- garnitura carter - 85 lei GM
- silicon rosu -26 lei Elring
- sina intinzatoare - 130 lei GM
- suruburi baie ulei - 5 lei x 10 GM


Consumabile
- lichid antigel - 4,5 L - 54 lei
- ulei Castrol Magnatec 10 w40 - 120 lei
- filtru ulei Mann - 35 lei
Rezultate?
- nu mai face presiune pe sistemul de racire;
- porneste la sfert de cheie indiferent de temperatura motorului sau exterioara;
- rezultate pe testerul personal excelente.

Satisfactie garantata! Munca cinstita!


UITASEM! pentru cei ce vor si sunt fani Omega, am ceva poze la rezolutie marita si documentatii pe care nu le gasiti pe net. Parola arhivei: omega
http://dl.transfer.ro/fani_omega-transfer_RO-05jul-c1d772.rar

Am deschis un GRUP pe Facebook pentru toti posesorii de Omega B in vederea postarii de materiale si poze cu "masinutele" din curtea fiecaruia :)  Te poti inscrie gratuit apasand  AICI   sau poti trimite un e-mail la adresa opelomega@groups.facebook.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...